Referenser Bygg

Nöjda kunder som lånat till renovering

Referenser Bygg

Under hösten 2019 kontaktade vi kunder som lånat pengar till renovering. Vi frågade om deras projekt och vad de tycker om vår tjänst. Renoveringsprojekten varierar från till exempel Maria som fått byta golv och golvvärme i badrummet, till Pontus som bytte ytterpanel på huset samt köpt nya värmepumpar.

Renoveringsobjekt

Pontus projekt startade egentligen redan 2014 då han lämnade ett lågt bud på en fastighet utan att gå på visning. Han vann budgivningen. Huset var ett rejält renoveringsprojekt med läckande tak och dålig panel. Renoveringen har pågått under flera år men nu i slutfasen behövdes ett lån och då fick Wästgöta Finans äran att ge den extra skjuts som behövdes.

Golvvärme

Marias renovering gäller ett badrumsgolv vars värme slutat fungera. Efter att hon tagit in offerter och gjort en budget sökte hon efter lån på internet. Hon hamnade på vår inspirationssida om lån till renovering och kände att vi var en trygg långivare och ansökte om lån.

Ny vägg och badrumsrenovering

Den tredje kunden vi varit i kontakt med äger ett hus som de byggt själva, men där de ville göra om och sätta upp en vägg i vardagsrummet. Det extra rummet skulle bli ett förrådsutrymme. Inte nog med det så var planen även att renovera badrummet. Projekten finansieras delvis av sparpengar och delvis av lån från Wästgöta Finans. Vi är såklart mycket glada att kunna hjälpa till och möjliggöra drömmen.

Snabbt och tydligt

Samtliga delar en positiv upplevelse av hela processen. Fokuset varierar, någon säger att det är det snabba beskedet och den snabba utbetalningen som är det bästa med Wästgöta Finans och låneupplevelsen hos oss. Medan någon annan tycker att vår tydlighet och inga dolda avgifter är det bästa.

Hur mycket vill du låna?

Räkneexempel: Kreditbelopp 90 000 kr, löptid 36 mån. Ränta: 5,75%. Uppläggningsavgift: 250 kr. Aviavgift: 45 kr. Effektiv ränta: 7,27%. Totala kreditbeloppet: 90 000 kr. Kreditkostnad 10 070 kr. Månatlig betalning: 2 773 kr. Totala beloppet: 100 070 kr.

FAQ

  • Vi erbjuder privatlån, vilket innebär att du kan låna till vad som helst, utan krav på att något behöver pantsättas som säkerhet. Lånet är ett så kallat annuitetslån utan säkerhet och löper med rörlig ränta. En betalplan läggs upp, så att du att alltid betalar ett lika stort belopp varje månad, ränta och amortering.
  • Hos oss finns det möjlighet att ansöka om lån mellan 30 000 kronor till 300 000 kronor. Du kan låna till vad du vill, och du kan välja återbetalningstid mellan 2-10 år.
  • För att kunna ansöka om ett privatlån hos oss ska du ha fyllt 18 år och ha en fast inkomst. Du måste också vara folkbokförd i Sverige och inte ha några betalningsanmärkningar eller skulder hos Kronofogden.
  • Ansökan genomför du enkelt här på vår hemsida. I samband med din låneansökan behöver du kunna legitimera dig med BankID. Du signerar också det låneerbjudande som du får av oss med ditt BankID.
  • Utifrån de uppgifter som du skickar in med din ansökan, samt utifrån den kreditupplysning som görs får du ett individuellt låneerbjudande.
  • En kreditupplysning görs hos Bisnode för att vi ska kunna ge dig det bästa låneerbjudandet och även se till så att vi inte utsätter dig för några onödiga ekonomiska risker.
  • I samband med uppläggningen av lånet tar vi ut en uppläggningsavgift på 250 kronor. Aviseringsavgift förekommer om du väljer att ta emot din betalningsavi på annat sätt än via autogiro. Väljer du att motta din betalningsavi på papper tillkommer en kostnad på 45 kronor. Väljer du e-faktura tillkommer en kostnad på 20 kronor. Ansökan till e-faktura görs via din internetbank. För att slippa onödiga kostnader så rekommenderar vi dig att ansluta till autogiro. Detta gör du enkelt på Mina sidor efter att du har signerat ditt låneerbjudande.
  • Så snart du har skickat in din ansökan och legitimerat dig med BankID, får du direkt ett låneerbjudande från oss. Detta låneerbjudande är aktivt i 30 dagar. Först när du har signerat låneerbjudandet med BankID gör vi en utbetalning till dig. Utbetalning sker vanligtvis inom 1-3 bankdagar. Utbetalning görs endast till det bankkonto som du uppgett i ansökan.
  • I vissa fall behöver vi mer information för att kunna fatta ett beslut på en låneansökan, då skickar vi ut en inbjudan till inkomstverifiering. Det säkrar även att du får det bästa låneerbjudandet och ser till att du inte utsätts för onödiga ekonomiska risker. Genom Kreditz loggar du enkelt in på din bank (med BankID) för att hämta din ekonomiska information. Det tar mindre än en minut och påverkar inte din kreditvärdighet. Inga personuppgifter sparas av Kreditz och all data raderas direkt efter att den har överförts till Wästgöta Finans.
  • Önskar du mer information kring din ansökan, kan du kontakta oss på kundtjänst via mejl: info@wastgotafinans.se. För att vi ska kunna besvara dina frågor kring din ansökan är det viktigt att du skickar med det referensnummer som din ansökan fick.
  • Inom 14 dagar efter att du har signerat våra lånevillkor har möjlighet att utnyttja din lagstadgade ångerrätt. För att kunna utnyttja din ångerrätt behöver du inom 14 dagar meddela vår kundtjänst.
  • Nej, det finns inte möjlighet att förhandla sig till en bättre ränta. Utifrån de uppgifter du lämnat i samband med din ansökan och resultatet av kreditupplysningen ger vi dig bästa möjliga individuella ränta.
  • I din betalplan som du ser på Mina sidor kan du se när det är dags att göra din första inbetalning till oss.
  • Din betalningsavi skickas ut i mitten av varje månad. Den aviseras på det sätt som du valt, antingen via autogiro, e-faktura eller pappersfaktura. Saknar vi inbetalning från föregående månad så skickas en påminnelse ut i början av nästkommande månad. Påminnelse skickas alltid ut per post.
  • För mer information kring att förlänga din återbetalningstid ber vi dig att kontakta kundtjänst via mejl: info@wastgotafinans.se. Glöm inte att uppge ditt kontoreferensnummer.
  • Julalånet är samma erbjudande som Wästgöta Finans privatlån. Wästgöta Finans är en del av Julakoncernen och är kreditgivare till Julalånet.
  • Om din ekonomiska situation påverkats så att du får betalningssvårigheter ber vi dig ta kontakt med Kundtjänst för att se hur vi på bästa sätt hittar en tillfällig lösning. Vi bedömer varje enskild situation separat.

Den här sidan stödjer inte vald webbläsare, du behöver uppdatera din webbläsare eller välja en annan.